Spring naar inhoud

Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord

Fiets uitzoeken

Zodra je een cheque hebt ontvangen van de stichting of gemeente waar je de aanvraag hebt geplaats.  We vragen je om online een afspraak in te plannen via onze website.

Nee. In de basis leveren wij alleen de fiets. Wanneer wij een bepaalde accessoire op voorraad hebben, heb je geluk en kunnen we in overleg deze op de fiets monteren. Ook ben je vrij om zelf een  accessoire aan te leveren. Wij monteren deze met alle plezier voor je.

Nee! Je krijgt de fiets in bruikleen. Dat betekent dat je na afloop de fiets weer dient in te leveren. Ook wanneer je (tussentijds) een andere fiets mag uitzoeken lever je de oude in. Wel zou je bij je nieuwe aanvraag kunnen aangeven dat je graag verder wil met de fiets die je al in bruikleen hebt.

Afhankelijk van wat er binnenkomt bij ons hebben wij niet altijd alle maten direct op voorraad. Het kan voorkomen dat je langskomt en dat we op dat moment niet jouw maat fiets op voorrraad hebben. Je cheque blijft gewoon geldig. Plan over enkele weken nogmaals een afspraak in of bel om te vragen naar onze huidige voorraad.

Heb jij 2 jaar een fiets en verlenging aangevraagd, maar blijf jij toch liever op jouw eigen fiets rijden? Dat is mogelijk. We geven de fiets dan een complete onderhoudsbeurt en de fiets heeft uiteraard ook weer recht op 3 onderhoudsbeurten binnen 24 maanden.

Onderhoud van de fiets

Zodra jij de fiets heeft uitgezocht en opgehaald heb jij recht op een aantal servicebeurten. Een servicebeurt aan de fiets bestaat uit een standaard inspectie en verzorging van essentiële onderdelen zoals banden, ketting en remmen. Standaard onderhoud is gratis maar wanneer er schade aan de fiets is door verkeerd gebruik dan kunnen er bijkomende kosten zijn. Op deze pagina vindt je meer informatie.

Wanneer je zelf de fiets komt brengen, kan je gewoon tijdens openingstijden langskomen. Een afspraak maken is niet nodig. Woon je buiten Hoogeveen en heb je geen mogelijkheid om de fiets te brengen, neem dan contact met ons op. We plannen dan een ophaalmoment in.

Nee, tenzij wij een onderdeel niet 2de hands op voorraad hebben liggen. Wij proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van 2de hands onderdelen. Deze onderdelen worden vooraf door ons getest. Op deze manier zijn we duurzaam, kostenbesparend en denken we met zijn allen mee aan het milieu.

JA! (Electrische fietsen uitgezonderd)  Heb jij een lekke band, een kapotte ketting, of wil je dat wij je fiets een onderhoudsbeurt geven? Voor cliënten en personeel van Cosis werken wij met een gereduceerd tarief. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Overig

Vervelend dat je fiets is gestolen! Je kunt een nieuwe aanvraag plaatsen bij de organisatie waarvan je de fiets in bruikleen had. Hiervoor moet je wel eerst aangifte doen bij de politie. Eventuele gegevens van de fiets (merk/foto/framenummer) kan je, zo nodig, bij ons opvragen.

Wanneer je buiten Hoogeveen woont kunnen wij desgewenst de fiets halen& brengen. Deze service is alleen beschikbaar op de woensdagochtend.

Maandag t/m donderdag van 13:00 tot 15:30

Op het fietsenproject werken mensen met een psychische en/of verstandelijke beperking. Om je fiets goed en veilig de weg op te krijgen, is het belangrijk dat wij de cliënten voldoende kunnen ondersteunen tijdens het sleutelen aan de fiets.

Het kan zijn dat je zo snel groeit, waardoor je fiets na, bijvoorbeeld een jaar, toch al te klein blijkt te zijn. Neem dan contact op met de organisatie van wie je de fiets in bruikleen hebt. 

Afspraak maken

Het aanvraagnummer van stichting leergeld vind je rechtsboven op de cheque onder het logo.

Ja! Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben wij voldoende tijd nodig. Om te voorkomen dat er te veel klanten tegelijk komen die een fiets uitzoeken vragen we je daarom een afspraak te maken.

Nee! Wanneer jij je fiets wilt laten repareren kan je tijdens de normale openingstijden langskomen.